תוצאות מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בארה"ב מצביעות על עובדה חדשה: כאשר הסקרנות שלנו מתעוררת, חלים שינויים כימיים במוח המסייעים לנו ללמוד ולזכור בצורה טובה יותר.
מורים רבים משתמשים בטכניקה הזו מבלי לדעת כי קיימים לכך סימוכן מדעיים ומציינים כי כאשר הילדים מגלים מידע בעצמם הם לא רק זוכרים את יחידת המידע לאורך זמן רב אלא גם את הדרך שהובילה אותם להבנת יחידת הידע.
אולם מי שהובילו את המחקר הנ"ל העלו שאלה אפילו יותר משמעותית שאין לה ביום תשובה: מדוע אנשים מסוימים סקרנים יותר באופן טבעי לעומת אחרים? אולם הם מצביעים על הרבה גורמים אפשריים. ביניהם: מתח, הזדקנות ותרופות מסוימות העלולות להשפיע על עיבוד הדופמין במוח. גורמים גנטיים אף הם עשויים להשפיע גם על מידת הסקרנות שלנו. אז בפעם הבאה שילדכם מעלים שאלה שלא בהכרח יש לכם תשובה מיידית עבורה, נסו לעודד אותם היכן ניתן למצוא את התשובה האפשרית לשאלתם.